Lista samochodów których nie tankować benzyną E10
Od nowego roku na stajach benzynowych pojawi się nowe paliwo o oznaczeniu E10, które zastąpi Pb95. Niestety benzyna E10 może być pułapką dla wielu samochodów. Dlatego przedstawiamy listę marek, którym lepiej unikać tego paliwa. Ale nie martw się – mamy dla Ciebie rozwiązanie! Montaż instalacji LPG w naszym serwisie to nie tylko sposób na uniknięcie problemów z E10, ale także skok na wyższy poziom oszczędności i wydajności!
Lista samochodów których nie tankować benzyną E10:
Alfa Romeo
- 159: 1.8 16V
- 159 1.8 TBi 16V
- 159 3.2 JTS V6
- Brera: 1.8 TBi 16V
- Brera 3.2 JTS V6
- Spider: 1.8 TBi 16V
- Spider 3.2 JTS V6
- 8C: 4.7 32V
Audi:
- Audi A2 1.6 FSI, roczniki 2003-2005
- Audi A3 1.6 FSI, rok produkcji 2004
- Audi A3 2.0 FSI, rok produkcji 2004
- Audi A4 2.0 FSI, roczniki 2003-2004
- Audi A4 Sedan z silnikiem benzynowym i fabrycznym podgrzewaczem, lata produkcji 2001-2008
- Audi A4 Avant z silnikiem benzynowym i fabrycznym podgrzewaczem, lata produkcji 2002-2008
Chevrolet od 2005:
- Chevrolet Aveo/Kalos – wszystkie
- Chevrolet Captiva – wszystkie
- Chevrolet Cruze/Orlando – wszystkie
- Chevrolet Epica – wszystkie
- Chevrolet Matiz – wszystkie
- Chevrolet Nubira/Lacetti – wszystkie
- Chevrolet Tacuma/Rezzo – wszystkie
- Chevrolet Spark – wszystkie
Fiat
- Barchetta: 1.8 16V
- Bravo/Brava 1.6 16V
- Doblò: 1.6 16V
- Marea: 1.6 16V
- Marea 2.0 16V
- Multipla: 1.6 16V
- Palio: 1.6 16V
- Punto 1.8 16V
- Stilo 1.6 16V (1.596 cm3),
- Stilo 1.8 16V,
- Stilo 2.4 20V.
Ford:
- Ford Mondeo 1.8 SCI, lata 2003-2007
Mazda
- Mazda 323 – wszystkie wersje
- Mazda 626 – wszystkie wersje
- Mazda Demio – wszystkie wersje
- Mazda MX-5 NA – wszystkie wersje (początek VIN JMZNA…) – do rocznika 1998
- Mazda MX-5 NB – wszystkie wersje (początek VIN JMZNB…) – do rocznika 2005
Opel
- Vectra C 2.2
- Signum 2.2
- Zafira B 2.2
Toyota
- Avensis z silnikiem 2.0 l (1AZ-FSE) wyprodukowanym pomiędzy lipcem 2000 r. a październikiem 2008 r.
- Avensis z silnikiem 2.4 l (2AZ-FSE) wyprodukowanym pomiędzy lipcem 2000 r. a październikiem 2008 r.
Renault
- Megane I gen. z silnikiem 2.0 l i bezpośrednim wtryskiem paliwa (F5R 700 oraz F5R 740)
- Laguna II gen. z silnikiem 2.0 l i bezpośrednim wtryskiem paliwa (F5R 782)
- Laguna II z silnikiem 2.0 Turbo,
- Laguna III z silnikiem 2.0 Turbo
- Espace 4 z silnikiem 2.0 i 2.0 Turbo
- Velsatis z silnikiem 2.0 l.
- Avantime z silniiem 2.0 l.
Seat
- Toledo 2.0 FSI o mocy 110 kW (od 09.2004 do 11.2005 r.),
- Leon 2.0 FSI o mocy 110 kW (od 07.2005 do 11.2006 r.)
- Altea 2.0 FSI o mocy 110 kW (od 05.2004 r. do 11.2005 r.).
Volkswagen
- Volkswagen Lupo 1.4 (77 kW), od sierpnia 2000 do listopada 2003
- Volkswagen Polo 1.4 FSI (63 kW), od lutego 2002 do czerwca 2006
- Volkswagen Golf IV 1.6 FSI (81 kW), od listopada 2001 do maja 2004
- Volkswagen Golf IV Variant 1.6 FSI (81 kW), od października 2001 do października 2006
- Volkswagen Bora 1.6 FSI (81 kW), od października 2001 do września 2005
- Volkswagen Bora Variant 1.6 FSI (81 kW), od października 2001 do września 2005
- Volkswagen Golf V 1.4 FSI (66 kW), od listopada 2003 do listopada 2004
- Volkswagen Golf V 1.6 FSI (85 kW), od sierpnia 2003 do maja 2004
- Volkswagen Golf V 2.0 FSI (110 kW), od stycznia 2004 do maja 2004
- Volkswagen Touran 1.6 FSI (85 kW), od listopada 2002 do maja 2004
- Volkswagen Touran 2.0 FSI (110 kW), od października 2003 do maja 2004
Volvo – do używania E10 przystosowane są wszystkie auta produkowane od 1976 r. z wyjątkiem modelu
- S40/V40 z silnikiem 1.8 GDI wyposażonym w bezpośredni wtrysk paliwa.
Dodatkowo w auta poniższych marek:
- BMW: W niektórych modelach zaleca się unikanie benzyny E10.
- Mercedes-Benz: Starsze modele, zwłaszcza te bez katalizatora, mogą mieć problemy z E10.
- Ford: Niektóre pojazdy Forda, zwłaszcza z lat 2003-2007, mogą być niekompatybilne z E10.
- Audi: Starsze modele mogą wymagać uważności przy benzynie E10.
Właściciele pojazdów wymienionych marek i modeli powinni unikać stosowania benzyny E10, aby uniknąć ewentualnych problemów z kompatybilnością. Zamiast tego, zaleca się korzystanie z benzyny PB98, choć jest droższa. Alternatywnie, montaż instalacji gazowej LPG może być skutecznym rozwiązaniem, znacząco obniżającym koszty tankowania.
Montaż instalacji gazowej pozwoli na użytkowanie samochodu na autogazie, co może być korzystne finansowo w porównaniu z kosztami benzyny E10 czy PB98. Autogaz jest powszechnie dostępny, a niższa cena może przyczynić się do znacznej oszczędności. Dodatkowo, korzystanie z instalacji LPG jest bardziej przyjazne dla środowiska, co stanowi dodatkowy atut.
Podsumowanie: Przed tankowaniem benzyny E10 zalecamy sprawdzenie zgodności swojego pojazdu z tym paliwem. W przypadku wątpliwości lub braku zalecanego stosowania E10 dla Twojego samochodu, lepiej jest sięgnąć po benzynę PB98 lub rozważyć montaż instalacji LPG. Ważne jest, aby dbać o swoje auto, stosując się do zaleceń producenta i wybierając odpowiednie paliwo dla długotrwałego i bezproblemowego użytkowania pojazdu.
Obraz autorstwa <a href=”https://pl.freepik.com/darmowe-zdjecie/pelne-ujecie-osob-pakujacych-sie_21249803.htm”>Freepik</a>